آموزش صخره نوردی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
کی از موارد آموزش صخره نوردی بولدرینگ بوده که بدون استفاده از طناب بوده و بر روی دیواره های کوتاه یا در سالنهایی که برای آموزش صخره نوردی اجرا شده و یک پد زمینی برای فرد در زیر محل پهن شده که در صورت سقوط احتمالی برای جلوگیری از آسیب دیدگی کاربرد داشته.
بعضی اوقات افرادی را دیده ایم که بر روی ساختمان ها به صخره نوردی مشغول هستند که به این نوع بولدرینگ گفته شده که برگرفته از اسم ساختمان و صعود است که با ترکیب شدن آنها به نام بولدرینگ معروف است.
تعداد سنگنوردان ساختمانی معدود بوده و بالاترین درجه صعود V16 بوده که برای اولین بار کوهنورد معروف انگلیسی وینتروپ از ساختمان دانشگاه کمبریج بالا رفت و دانشجویان از آن تاریخ شروع به صخره نوردی از ساختمان دانشگاه شدند .
سنگنوردان معروفی از قبیل آدام اوندرا، پائول رابینسون، دانیل وودز بوده که ورزش بولدرینگ دارای مخالفت های صاحب ساختمان ها و مامورین انتظامی شده که معمولا در هنگام شب و در مکان هایی دور از شلوغی انجام شده که به برخی از افراد پشت بام نوردی گفته شده که مانورها و حرکات نمایشی جالبی را ارائه میدهند که باعث جلب توجه افراد رهگذر شده .
یکی از افراد معروفی که به بولدرینگ مشغول است آلین روبرت بوده که به /ان مرد عنکبوتی گفته شده که از برج خلیفه در دبی صعود کرده و از حمایت استفاده نمیکند.همین الان می توانید محصول فوق را به صورت خرید اینترنتی از فروشگاه تهران خرید تهیه نمایید.

 

موارد کمکی در آموزش صخره نوردی:
به هر سنگ و صخره در صخره نوردی شیب گفته شده و یا از نظر افراد سنگنورد با نام های دیگری بوده.

آموزش صخره نوردی

دیواره :به سنگی که کاملا عمودی است را گویند.
شیب : به شیب ۶۰ درجه ای گفته شده.
شیب منفی: به شیبی با زاویه ی ۹۰ درجه ای گفته شده.
کلاهک : به شیب منفی که درجه آن بیشتر شود را گویند.
کلاهک کامل:
به شیبی که ۱۸۰ درجه داشته و با زمین موازی است. و هر سنگ دارای شکاف یا ناهمواری هایی بوده که کاملا صاف نیست .
طاقچه: یک سطح روی سنگ را طاقچه گفته.
گیره بزرگ و کوچک:به درزها و شکاف های روی سنگ را گفته .
گیره های ناخنی: به گیره های کوچک گویند.
گیره انگشتی: به مقدار درز بزرگتر از گیره ناخنی گفته شده.
گیره مشتی: به درزها و گیره های بزرگتر از انگشتی گفته شده.
لاخ بدنی :
به شکاف های عمیقی که فرد میتواند درون ان قرار گیرد گفته شده.
تنوره: به شکاف های بزرگی که برای بالا رفتن از صخره و صعود کمک کرده و فاصله ی آن ها بین گیره های مشتی و بدنی بوده ودر مواجه با آن ها بسیار باید احتیاط کرد با نام لاخ بازو و دست نیز نامگذاری میشوند.
در حین آموزش صخره نوردی نقطه ای بین دو دیواره کوچک وجود دارد که به دو حالت دیده میشود که یک زاویه داخلی مثل فاصله ی بین دو دیوار در اتاق و یا به صورت زاویه ی خارجی دیده شده . که به زاویه ی داخلی کنج هم گفته شده و به زاویه ی خارجی تیغه گفته شده که با نام گرده ماهی نیز نامگذاری شده .
به بریدگی هایی که برای آموزش صخره نوردی نیز کاربرد داشته را دهلیز، تنوره، معبر گفته شده.
به برجستگی هایی که بر روی صخره ها وجود دارد یک منقاری گفته شده که با دیواره ی سنگی موازات بوده
برج سنگی: به صخره ی تیزی که برآمده باشد را برج سنگی گویند و اگر دارای اندازه ی بالای ۵۰ متر باشد را شاخک یا سوزنی بزرگ خوانده شده.
مسیر: به راه های مختلفی که بر روی صخره ها در آموزش صخره نوردی برای صعود و بالارفتن گفته شده را مسیر گفته که اگر اولین بار صعود کرده باشد اسم خود را بر روی صخره مینویسند .
در آموزش صخره نوردی به جایی که ابتدای مسیر است کارگاه اول و در جایی که صعود پایان گرفته را انتهای مسیر گویند..
به مسیری که از طول یک طناب بیشتر است را مسیر طولانی گویند که باید در چندمرحله به صعود پرداخته شود.که در هر مرحله ای به طول طناب افزوده شده و به هر طول طنابی که حمایت شده کارگاه نام داشته .

اهمیت تمرین در آموزش صخره نوردی:
برای تمرینات صخره نوردی همیشه نباید از دیواره های بلند و خطرناک استفاده شود بلکه باید اول با تمرین در دیواره های با ارتفاع کم قدرت بدنی را افزایش داده و کتف و بازو و دست ها را قوی کرده تا بتوان در ارتفاعات بیشتر نیز به راحتی آن را انجام داد.

خرید آموزش صخره نوردی

کارگاه در آموزش صخره نوردی:
در صخره نوردی کارگاه اهمیت داشته و به آخرین نقطه ی قابل اطمینان صخره نورد را کارگاه گفته و باید فشار سقوط را تحمل کرد.
در برقرار کردن کارگاه ها مواردی را باید رعایت کرده:
اگر برای کارگاه از دو نقطه ی حمایتی میخواهید استفاده کنید از زاویه ی زیر ۶۰ درجه استفاده شود چون با زیاد شدن زاویه فشار بیشتری به ابزارها وارد شده و از فشار اولیه دوبرابر است.
اگر در حین بالارفتن یکی از نقاط حمایتی در مسیر بالایی است یک گره بر آن زده شود تا اگر باز شد ضربه ی کمتری به کارگاه وارد شود.
در حین حرکات آموزش صخره نوردی باید جهت فشار را در نظر گرفت که اگر از ابزار استفاده میکنید باید از گره هشت استفاده کرد.

کارگاه چیست:
به نقطه ی قابل تکیه کردنی که فشارهای وارده بر اثر ضربات را تحمل میکند گفته شده .برای داشتن یک کارگاه باید در راستای نیروهایی که وارد میشود باید دقت کرده .

در حین بالا رفتن ابزار و کارگاه باید دارای فاصله ی بالای ۹۰ درجه باشند تا فشار وارده بیشتر برروی ابزارهای دوطرف وارد شود و اگر زاویه مرکز بین دوبازو از ۶۰ درجه کمتر باشد نیرویی که به ابزارها وارد میشود کمتر خواهد بود. و در زاویه ی ۱۲۰ درجه فشار کاملا بر روی بازوهای کارگاه منتقل شده که بسیار خطرناک است. و اگر زاویه ۳۰ درجه باشد نصفی از نیرو و فشار به طرف بازوهای ابزار منتقل شده .
انواع کارگاه :
کارگاه طبیعی
کارگاه مصنوعی
کارگاه مرکب

کارگاه طبیعی:
به کارگاهی که براساس عواملی که در حین حرکت بوجود امده گفته شده که میتوان از تسمه ها و طناب و تسمه هایی استفاده کرد . بیشتر کارگاه های طبیعی به صورت یک طرفه هستند و با بستن طناب به دور منقار نگهدارنده سنگ قابل مسیر حرکت را تعیین میکنند و در بستن طناب به دور منقار سنگی باید توجه شود که بر روی حفره های صخره باشد و روی لبه های تیز سنگ قرار نگیرد.

کارگاه مصنوعی :
به کارگاهی که با فروکردن میخ و ابزار مخصوص درون شکاف سنگ ها باعث بالا رفتن شده گفته شده که در آموزش صخره نوردی کارگاه مصنوعی دارای دو کارگاه بوده :
کارگاه دارای ۲ نقطه ی اتکا
کارگاه دارای ۳ نقطه ی اتکا

در حین بالارفتن باید حداقل از دو نوع نقطه ی اتکا استفاده کرد به طوری که در حین بالا رفتن اگر یکی از نقاط اتکا از بین رفت یا شکست کل حمایت کارگاه از بین نرود.

کارگاه ترکیبی : کارگاهی در اموزش صخره نوردی که با استفاده از هم از ابزارهای طبیعی استفاده شده هم از ابزارهای مصنوعی که به آن مرکب نیز گفته شده.
حالت استقرار در کارگاه ها:
۱) کارگاه راحت : به کارگاهی که بر روی یک سکو نصب شده و و حمایت چی میتواند به راحتی روی آن بنشیند کارگاه راحت نام دارد.
۲) کارگاه نیمه راحت: حمایت چی میتواند نیمی از بدن را به اطراف کارگاه به حالت تکیه در آورده.
۳) کارگاه معلق: فرد حمایت چی در هوا آویزان است و جاپایی نداشته .

آموزش صخره نوردی

موارد اتصال با کارابین پیچ:
کارگاه ها بر اساس نقطه ی ثقل به دو دسته تقسیم میشوند:
دینامیک : با تغییر حالت حرکت و نیرویی که به نقطه ی اتکا وارد میشود تقسیم شده
استاتیک : اگر جهت نیروی وارد شده به کارگاه تغییر کند بر روی نقاط اتکا تقسیم نمیشود.

ابزار فرود در غار :
Simple: یکی از پراستفاده ترین ابزار برای فرود در غار بوده که از قرقره های گردان و متحرک استفاده میشود که به سرعت فرود تاثیر داشته و دارای قفل اتوماتیکی نبوده و باید در حین اموزش صخره نوردی برای فرود دقت کافی را انجام داد . در حین فرود غارنوردی یک شانت در بالای ابزار فرود به طناب وصل میشود که معمولا به دم گاوی بلندتر به هارنس فرد غارنورد متصل میشود.
روش انداختن طناب در آموزش صخره نوردی در فرود غارنوردی:
– حمایت شانت باید به طناب وصل شود
– پلاک متحرک شانت را به طناب وصل کرده
– با توجه به ابزارها طناب را متصل کرده.
– پلاک های رویی را در جهت معکوس عقربه های ساعت چرخانده .
– استیل ورودی را در دست گرفته و با دست دیگر ادامه خروجی را از طناب گرفته و در پایین بدن قرار داده و با سر دادن طناب از بین دستان شانت را گرفته و فرود آیید.

نوشته شده توسط مرسی در 14:52 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴

قسمت های اضافی لباس وزنه برداری

آموزش وزنه برداری با کیفیت بالا.لباس وزنه برداری باید کاملا به بدن چسبیده باشد ولی از پوششهای نایلونی استفاده میشود که باید به بدن کاملا چسبیده باشند و شامل موارد زیر باشد:
– مجوز پوشش های نایلونی باید توسط هیئت مدیره یا نماینده فنی و سرداور باید مورد بررسی قرار گرفته .
– بانداژها و باندها و مچ بند های دست جزو وسایل کمکی برای آموزش وزنه برداری به حساب می آیند که در نگه داشتن میله نیز تاثیر داشته.
– از بانداژها میتوان برای ترمیم جراحی بدن ورزشکار استفاده کرد و قبل از آن باید از تائیدیه پزشکی و توسط پزشک مسئول باشد و به صورتی از آن استفاده شود که امتیازی را بوجود آورد و فرد باید با نماینده فنی مشورت کرده .
– در استفاده کردن از بانداژها برای ورزشکار در صورتیکه هیئت داوران حضور نداشته باشد باید از نماینده فنی کمک گرفت که از پوشش های نایلونی و چسبنده که برای ترمیم جراحت های بدن استفاده میشود.
– از دیگر بانداژهایی که تاییدیه پزشکی نباشند نمیتوان استفاده کرد.برای خرید اینترنتی محصول می توانی همین  الان اقدام نمایید.

 

قوانین آموزش وزنه برداری :
در یک مسابقه وزنه برداری سه راند وجود داشته که به صورت رقابتی بوده.
– هر ورزشکار باید به صورت پشت سرهم و طبق قاعده ی تعیین شده راند ها را پشت سر بگذارد که یکی از روال ها براساس وزنی که برای وزنه برداری انتخاب میشود و اگر انتخاب افراد بایکدیگر یکی باشد باید قرعه کشی انجام شودکه به آن قرعه کشی وزن کشی میشود که فرد براساس انتخاب نام باید به عنوان نفر اول وزنه بزند.
– برای بالا بردن وزنه در آموزش وزنه برداری و مسابقه ورزشکار باید در سه حرکت مجاز آنرا بالا ببرد.
– اگر فرد وزنه های اضافی را بزند در رکورد زدن نهایی نتیجه ای در جدول ندارد و ثبت نهایی نمیشود.
– روش وزنه برداری در هر راند به صورت حرکتی بوده و در هر راند یک حرکت باید انجام گیرد و براساس وزن انتخابی نیز بوده.
– اگر یک حرکت وزنه بردار اشتباه باشد نمیتواند آنرا دوباره ادامه دهد و تا راند بعدی صبر کرده ولی میتواند همان وزنه را مجددا انتخاب کرده و یا میتواند در راند بعدی وزنه سنگین تر را انتخاب کند.
– اگر وزنه بردار قبل از مسابقه در اتاق وزن کشی وزنی را انتخاب کرد میتواند وزن را عوض کند.
– در طی آموزش وزنه برداری فرد اگر حرکت اول را انجام داد حرکت بعدی را مربی یا خود فرد میتواند برای حرکت دوم آن تصمیم بگیرد و وزنه ای که انتخاب میشود باید روی میز مارشال بر روی کارت رسمی نوشته شود و نگداری شود.
تمام تغییرات انتخاب وزنه باید یک دقیقه قبل از اتمام وقت ۱ دقیقه ای باشد و از زمانی که نیمکت را ترک میکند حساب شده و برای حرکت سوم هم این موارد شامل میشود.
-وزنی که توسط ورزشکار در آموزش وزنه برداری برای دور دوم روی مارشال گذاشته میشود دیگر قابل تغییر نخواهد بود مگر اینکه یک حرکت را برای زدن رکورد بخواهد تغییر دهد.
– اگر دو ورزشکار وجود دارند که هردو یک وزن را انتخاب کرده اند و در قرعه کشی وزن کشی نفر اول وزنه خود را زده باشد و رکورد جهانی را ثبت کرده باشد نفر دوم میتواند بخاطر پیروزی یا زدن رکورد فرد دیگر وزن خود را تغییر دهد و حرکت خود را بالاتر برده و با نیم کیلوگرم وزن بیشتر زدن رکورد را بزند.
– در حرکت سوم فرد میتواند دو بار وزن را تغییر دهد و وزنی که تغییر میکند میتواند بالاتر یا پایین تر از وزن حرکت قبل باشد و تمام این تغییرات در روند مسابقه قبل از صدا زدن نام ورزشکار در بلندگوباشد و یا اینکه وزنی که انتخاب شده توسط فرد دیگر بالای سر برده شده باشد که میتواند آنرا تغییر دهد.

اشتباه در وزنه گذاری:
اگر در وزنه برداری یک حرکت نادرست باشد که اشتباه از وزن گذار باشذ و یا اینکه تجهیزات در آموزش وزنه برداری مجهز نباشند یا خراب باشند به ورزشکار اجازه داده میشود که یک حرکت دیگر را بزند.
– حرکتی که به دلیل اشتباه وزن گذار انجام شده باید در آخر راندی که اشتباه شده مجددا زده شود.
– اگر ورزشکار آخرین فردی باشد که وزن راندش اشتباه شده باشد ۳ دقیقه زمان داده شده تا حرکت مجدد خود را انجام دهد.

 

لباس و تجهیزات مورد نیاز در آموزش وزنه برداری:
یک وزنه بردار باید دارای پوشش مخصوص و مناسب ورزش وزنه برداری باشد و یک لباس یک تیکه، تی شرت، جوراب، کفش مخصوص، سینه بند مخصوص باشد و همیشه مرتب باشد.
اگر لباسی مشکل داشته باشد و یا پارگی، کثیفی داشته باشد که نامرتب نشان دهد توسط داوران قبل از اینکه مسابقه شروع شود در اتاق کنترل شود و از پوشیدن آن جلوگیری شده و باید آنرا تعویض کند.

لباس مخصوص :
– در آموزش وزنه برداری از لباس یک تیکه ای با جنس نیمه استرج یک لایه بوده و لیکرا ۲۰% و کتان کشی دارای ۱۰% کش بوده و هیچگونه وصله و آویز و دوخت خاصی نداشته باشد و کوک یا پف داشته باشد .
– لباس وزنه برداری فاقد زیپ برای بسته شدن باشد و اینکه فقط بندهایی روی شانه دارد و کاملا یک تیکه باشد.
– بندهای روی شانه در لباس وزنه برداری باید کاملا محکم باشند.
– لباس وزنه برداری باید تمام قد را پوشش داده و تا قوزک پا باشد و یک رکاب نیز زیر پا دارد و اگر از نوع پاچه کوتاه است شلوارآن پاچه کوتاه باشد و اندازه ی کوتاهی هر پاچه شلوار نباید از ۱۰ سانتی متر بیشتر باشد و از سر زانو بالاتر بوده و کاملا به پا و بدن بچسبد و هیچگونه لباس دیگری نباید زیر آن پوشیده شود .

قسمت های اضافی لباس وزنه برداری:
لباس آموزش وزنه برداری میتواند علامت لوگو یا نام شرکت یا سازمان تبلیغاتی باشد .
– نام وزنه بردار میتواند روی لباسش درج شود ولی نباید از کلمات توهین آمیز که باعث حرمت شکنی شده و از اعتبار و ارزش ورزشکار بکاهد استفاده نشود.
– لباس وزنه بردار میتواند چندرنگ یا تک رنگ باشد.
– اگر از قبل توافقی برای شرکت اسپانسری نشده باشد نمیتواند اسم آن را روی لباس درج کند مثل بازی های المپیک .

تیشرت لباس وزنه برداری:
از یک تیشرت ساده در زیر لباس مخصوص وزنه برداری استفاده میشود که باید یقه ی گرد داشته باشد و اینکه یک رنگ یا چند رنگ باشد و شامل موارد زیر باشد.
– جنس تیشرت باید از کتان و پلی استر باشد و درغیر اینصورت جنس دیگری باشد نباید پوشیده شود.
– از یک تیشرت رسمی که در مسابقات IPC پوشیده میشود استفاده کرد.
– هیچگونه جیب و زیپ و دکمه را شامل شود و یقه ی آن نباید یقه هفت یا نوع دیگری باشد.
– میتواند روی آن را نشانی یا نام کشور یا علامت و لوگو باشد ولی از کلمات توهین امیز و غیر از اخلاقی روی آن درج نشود و ممنوع بوده.
– تیشرتی که در مسابقات و آموزش وزنه برداری زیر لباس ورزشکار پوشیده میشود نباید آستین داشته باشد حتی آستین لبه دار نیز نداشته باشد و آستین آن حتی تا زیر آرنج نیز نباشد.
– پارچه ای که در تولید تیشرت استفاده میشود نباید راه راه باشد.


– از پارچه ی پلاستیکی یا استرج باشد .
-از دوخت خاصی استفاده نشود بلکه ساده و بدون دبل کوک باشد و درزی نیز نداشتهباشد.
– تیشرت وزنه بردار نباید به صورتی باشد که از نظر مسئولان وزنه بردار تاثیری در روند بازی داشته باشد.
– تیشرت وزنه بردار نباید در حدی تنگ باشد که تاثیری داشته باشد و به اندازه ای گشاد باشد که کمکی بوجود نیاورد.
– اگر ابهامی در نوع تیشرت فرد وجود داشته باشد میتواند آنرا در اتاق کنترل به تن کرده و مورد تائید قرار گیرد.

کفش ورزشکار وزنه بردار:
– در طی آموزش وزنه برداری باید تمام مدت کفش پوشیده باشد همانطور که در طی مسابقات وزنه برداری IPCمقرر شده
– اگر فرد دارای معلولیت و مشکل پا است باید از پزشک تائیدیه گرفته و در گواهی وزنه برداری ثبت شود.

سینه بند وزنه بردار:
اگر ورزشکاری میخواهد به آموزش وزنه برداری یا مسابقه بپردازد باید از سینه بند استفاده کند که شامل مواردی بوده از قبیل:
– برای کنترل سینه بند باید آنرا روی میز قرار داد و کاملا یکدست باشد.
– در وزنه برداری بانوان باید از یک سینه بند بدون لایه ی خاصی باشد
– قبل از اینکه انرا بپوشند باید در اتاق کنترل توسط مسئولان که تجهیزات را کنترل میکنند چک شود و روی میز باشد.
– اگر سینه بند به ورزشکار در طی آموزش وزنه برداری یا مسابقه در باعث تغییر در بالا آمدن وزنه شود باید توسط مسئولان چک شده و در صورت مشکلی از طرف ورزشکار آنرا اخراج کرده

نوشته شده توسط مرسی در 14:51 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴

به احترام در کیوکوشین ری میگویند

سبک آزاد کیوکوشین:
همانطور که فته شد یکی از اساسی ترین اصول آموزش کیوکوشین رسیدن فرد به قدرت بدنی بالا بوده که با افزایش استقامت بدنی فرد بعد از گذشت مدتی اندام و عصلات قدرمتند و قدرتی زیادی دارا بوده و بعداز ابعاد جسمی بعد معنوی آن نیز مدنظر گرفته شده که فرد را منضبط و مرتب کرده که دقت عمل را بالا برده و قادر است تمرکز کافی را روی مسائل داشته باشد و با دقت عملی را انجام دهد و همینطور ادب و نزاکت داشته وو احترام گذاشتن را فراگرفته و به همین مراتب بتواند تواضع کافی داشته باشد و تواضع داشتن را در زندگی شخصی خود نیز عملی کند و همینطور قادر خواهد بود که در سختی ها مقامت کرده و این اصول را با تمرینات مستمر به صورت جامع بکارگرفته . همانطور که شاید دیده باشید افرادی که به درجات بالای کاراته و استادی میرسند شخصیت اجتماعی کامل و قوی دارا هستند و اعتماد بنفس بالایی نیز دارند و اخلاق مورد پسندی با بقیه ی افراد داشته و در بیشتر مراحل زندگی خود موفق هستند و به تحصیلات بالاتر پرداخته و قوه ی ادراک ذهنی آن ها در مقابل دیگران بالاتر بوده .
به صورت تجربی دیده شده افرادی که به ورزش کاراته و آموزش کیوکوشین میپردازند بعد از مدتی شخصیت بسیار خوبی را در کنار اندام زیبا و با قدرتی پیدامیکنند ولی در حالت عادی این پیشرفت ها مدنظر نبوده .برای خرید  پستی این محصول می توانید همین الان اقدام نمایید.

 

آموزش کیوکوشین

آزمون استاندارد جهانی توسط کمیته ی متشکل:
به کمیته ای که از ۵ نفر که به نام هیئت مرکب گفته شده که در این کمیته از ورزشکاران که به آموزش کیوکوشین پرداخته اند آزمون گرفته که این افراد دارای درجات بالا هستند که خود به سبک های مختلف آزموده شده اند تا بتوانند به درجه ای برسند که جزو افراد هیئت محسوب شوند.
این افراد دارای درجه ۴ د مقطع دان هستند که افرادی که نیاز به صدور مجوز دان دارند باید با نظارت این افراد باشد و افراد کمیته باید در آزمون نظارت داشته باشند.
موقعیت کیوکوشین ها با تعداد آزمون هایی که برای کمربند و درجات دان برگزار میشود ارتباط داشته و هر سال یکبار آزمون دان ها و سه مرتبه آزمون کمربند ها برگزار شود و در دان های ۳ و ۴ آزمون دان با تاییدیه توسط دو نفر نظارت شده و به گرفتن ترفیع درجه توصیه کنند.

فریاد کشیدن در آموزش کیوکوشین:
در بیشتر هنرهای رزمی در حین حرکات فریاد میزنند که باعث موثر بودن ضربات نقش داشته به فریاد زدن کیای گفته شده که به نوعی در ضعیف شدن روحیه ی حریف و اعتماد به نفس شده که با تخلیه شدن شش ها با اکسیژن پرشده که به انقباض عضلات کمک کرده و قدرت حرکات را بیشتر کرده.
با فریاد زدن در حرکات خود نظم داده و در تمرینات آموزش کیوکوشین با تنظیم کردن نفس به تقویت روحیه رزمی کاران شده
* کیای: کی به معنی انرژی و آی به معنی اتحاد است
یکی از اصلی ترین کارهای کاراته فریاد زدن یا کیای بوده که در حین آن از کلمات سه- سیا-کیا-ایه به طور سلیقه ای استفاده شده.

یکی از اصلی ترین حرکات در آموزش کیوکوشین کاراته سوکی بوده که یکی از ضربات اصلی حساب شده که با اجرا کردن یک ضربه ی مستقیم و مناسب میتوان پیشرفت زیادی داشته باشد برای اجرا کردن حرکت مستقیم سوکی در مرکز بدن تمرکز نشانه گیری کرده و باید از قسمت شکم باشد که نیروی کافی را میتوان از کمر به سمت عضلات کتف و بازو و مچ دست که با چرخش انجام شده وارد کرد تا بتوان ضربه ای موثر را زد و باید این را مدنظر داشت که در حین ضربه بدن نباید زاویه ی خود را تغییر دهد که به نوعی استقرار داشتن و همینطور عکس العمل سریع داشتن .
برای آغاز کردن حرکات و آموزش کیوکوشین کاراته باید با احترام آغاز و با احترام خاتمه داد. همانطور که میدانید یکی از بهترین احساسات انسانی عشق و احترام و دوستی به هم بوده و احترام را برادر عشق میدانند وبا یادگرفتن احترام بالابردن ارزش های انسانی در زندگی بوده . بازکردن راه و رمز های زندگی که نمیبدون داشتن تواضع و فروتنی این درها را باز کرد و به پیشرفت رسید. و اگر فردی از خود بیرون نیاید و نتواند به قلب دیگران راه پیدا کند.

کمربند در آموزش کیوکوشین:
در کلیه ی ورزش های مبارزه ای و رزمی کاری از کمربند استفاده شده و یکی از پوشش های دیرینه است که کم کم به صورت یک سمبل نشان داده شده و در بین فرهنگ ها نقش مهمی را ایفا کرده . در گذشته از شال هایی برای نگه داشتن شمشیرها و سلاح هایی که یک فرد با خود همراه داشته استفاده میشود و از همین شیوه برای نشان دادن درجه ی یک فرد در ورزش نسبت به پیشرفتی که در آن داشته اهدا شده تا مشخص شود که یک فرد در چه رده ای از رشد و پیشرفت قرار داشته.
با گره زدن کمربند یا شال به دور کمر در آموزش کیوکوشین کاراته چند اصل مهم را مدنظر گرفته که دارای توضیحاتی از قبیل زیر بوده:
– با بستن کمربند به دور کمر و گره زدن آن در نقطه ای به نام کی کائی تاندن به نوعی نیروی بدن جمع شده تا بتواند آنرا نمایش دهد.
– بستن کمربند به نوعی موقعیت فرد را مشخص کرده که در چه جایگاهی از آموزش کیوکوشین است.
– کمربندی که بسته شده نگهدارنده لباس بوده و میتواند به راحتی تمرینات و حرکات را اجرا کند.
مفهوم رنگ کمربند در آموزش کیوکوشین کاراته:
بنیانگذار جودو رنگ بندی کمربندهای کیوکوشین کاراته را ابداع کرد و با رتبه بندی در رنگ های مختلف در کیوکوشین راهی را برای پیشرفت افراد علاقمند به این ورزش ایجاد کرد و به پیشرفت افراد کمک شایانی شد.
رنگ بندی ها و درجات کمربندها در آموزش کیوکوشین یکی از راه های ایجاد انگیزه در ورزشکار بوده که به نوعی پاداش محسوب شده. رنگ بندی کمربندها در ورزش های هنرهای رزمی با توجه به سبک و نوع آن ها متفاوت بوده . از بین رنگ های کمربند سیاه و سفید بین کلیه ی ورزش ها مشترک و یکسان است.
هر رنگی از کمربندها یک مفهوم خاصی داشته که به انواع زیر تقسیم میشوند.

خرید آموزش کیوکوشین
کمربند سفید یا شیروآبی:
رنگ سفید نشانه ای از پاکی و صلح بوده در کاراته به این رنگ کمربند صفحه خالی گفته شده که دارای داستان هایی بوده.
کمربند نارنجی یا اورنجی آبی:
رنگ نارنجی به منزله ی تحرک و پویایی بدون خستگی بوده به صورتی که بی رمقی در آن بی معناست و سختیهایی را در طی راه تحمل کرده.
کمربند آبی:
به کمربند آبی نشانه ی آرامش داده شده و به نوعی سمبل وفاداری است و به فردی تشبیه شده به آب بوده که بدون تلاطم دریاست و همچنین نشانه ای از صلح بوده.
کمربند زرد:
به کمربند زرد کرای آبی نیز گفته شده که نشانه ای از عقل بوده که روزهای خوبی را در آینده نشان داده و به نوعی قدرت ذهنی بالا با پیشرفت بدون مانع را نشان داده که به نوعی با زیاد شدن انرژی در عضلات بوده.
کمربند سبزرنگ:
رنگ سبز را نوعی پیشرفت و رشد را نشان میدهد همینطور تعادل در حرکات به صورتی که جسم با روح بدن هماهنگ شده انرژی های منفی از بدن خارج شده و انرژی های مثبت افزایش یافته به صورتی که رنگ سبز نمادی از استقامت و پشتکار فردی بوده .
کمربند قهوه ای :
نشانه ای از قدرت بدن و اقتدار و مستحکم بودن است که به شرایط خوب جسمانی به طور ویژه اشاره دارد.
کمربند سیاه:
به نقطه ی پایان از یک راهی که آغاز کرده اید گفته شده به وطری که مرز انتها محسوب شده و برخلاف رنگ سفید بوده . سمبلی از رشد و به تکامل رسیدن دارد که در آموزشکیوکوشین کاراته فرد به ساختار بلوغی رسیده است و محو کننده ی بقیه ی رنگ هاست.

احترام گذاردن در آموزش کیوکوشین:
به احترام در کیوکوشین ری میگویند . همانطور که در اغلب ورزش ها و هنرهای رزمی بادای احترام یکی از اساسی ترین اصول ورزش و آموزش کیوکوشین بوده که هنرجو می آموزد که با تواضع شروع و با ادای احترام آنرا خاتمه دهد . ادای احترام به دو صورت انجام شده یکی به صورت نشسته و یککی به صورت ایستاده اجرا شده از زمیانی که فرد به زمین و محل تمرین برای آموزش کیوکوشین وارد شده باید به مربی خود ، حریف، و افراد حاضر ادای احترام کرده که درمورد افرادی که درجات بالاتری دارند الزامی بوده .
– احترام گذاشتن در حالت دوزانو را سیزا گویند.
– احترام گذاشتن در حالت ایستاده را تاته گفته

نوشته شده توسط مرسی در 14:51 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴

برای لگد زدن در موی تای

آموزش موی تای :
برای لگد زدن در موی تای پای راست را جلو برده و به شیوه ای به سمت حریف به جلو بروید و با یک قدم باز پیش رفته .باید به تمرین قدم برداری پرداخت تا بتوان نقطه محوری حریف را پیدا کنید و بعد از آن بتوانید لگد ها را رها کنید .

 

حالت ایستادن:
پای راست را به سمت زمین فشار داده و پاشنه پا بالا رفته و وزن بدن روی بالاتنه بیفتد ولی بعضی از ورزشکاران پا را جوری بلند میکنند که یک ضربه پرشی بزنند و یا پا را به حدی بالا برند که از زمین بلند شده که هر دوی این روش ها اشتباه هستند و باید روی زمین ایستاده و وقتی در حال ضربه زدن به حریف هستید پا در تماس با زمین باشد و بدن حالت جهشی نگیرد.

وزن بدن :
در آموزش موی تای باید در حین ضربه زدن وزن بدن را به لگد منتقل کرده و بهیچ عنوان رو به عقب خم نشوید برعکس رشته های رزمی که در هنگام ضربه زدن باید به عقب خم شوند و به همین دلیل بوده که افرادی که وزن نسبتا کمی دارند معادل افراد سنگین وزن ضربه را با لگد بر حریف وارد کنند.همین الان و تنها با چند کلیک می توانید اقدام به خرید این محصول از تهران خرید نمایید.

حالت پای جلویی:
بعد از اینکه به سمت حریف پیش میروید پای جلویی به عنوان پای محور قلمداد شده که باید به حالت صاف و بدون زاویه باشد و آنرا مانند حرکت باله روی سینه جهت داده . در آموزش موی تای افراد مبتدی برای زدن ضربه قدرتی باید کاملا ایستاده باشند .

حالت کلی بدن:
در آموزش موی تای فرامی گیرید که مانند یک عروسک که با بند آویزان بوده باشید و اینکه دست چپ به پشت حالت قوسی و حمله ای رو به پایین داشته باشد و به حالت آویزان به یک نخ بماند و به صورت شناور به سمت هدف زده شده و به همان صورت اولیه برگشته و به موازات آن پای چپ را به جلو رفته و بالا بردن قدرت ضربه دست تاثیر مستقیم در ضربه پا داشته و قوی تر ضربه زده میشود.

افرادی که مبتدی هستند در آموزش موی تای دست را پایین آورده و گارد را باز میکنند . در موی تای باید به این نکته توجه شود که پا بلندتر از دست بوده و قوی تر نیز میتوان با آن ضربه وارد کرد و باید بداند که در ضربه زدن با پا در مقابل دست اهمیت بالاتری داشته و در آموزش موی تای باید این تجربه را کسب کرد.

لگد زدن به هدف:
در ضربه زدن آموزش تای چی باید با زاویه ۳۰ درجه با پای قدرتی چپ به سمت دنده ها وارد شده و آرنج فرد فقط به عنوان محافظ بوده و باید به حالتی ضربه وارد شود که به زیر مفاصل حرکت کرده و لگد را از حالت چرخشی به حالت قدرتی تبدیل کرده و ضربه مقاوم تر باشد.
استخوان ساق پا به عنوان عامل ضربه زننده هستند و نباید از پشت پا برای زدن ضربه استفاده کرد و باید از ساق پا برای وارد کردن ضربه استفاده کرد و با زاویه ی ۴۵ درجه ای از پشت پا رو به بالا رفته و به هدف خود ضربه زده شود.
در آموزش موی تای برخی از مربیان از ضربات پشت پا و قسمت تحتانی ساق پا استفاده میکنند ولی در حین مبارزه کارائی را کاهش داده و باعث آسیب دیدگی شده .

از ساق پا چگونه اسلحه کنیم:
برای تمرین کردن ضربات ساق پا باید از بالشتک های نرم و کیسه های سنگین چرمی استفاده کرد که یک روغن نیز استفاده میشود تا بتوانید به عنوان یک حریف تمرینی با ضربه زدن میتوان آنرا یاد گرفت ولی غلتاندن اشیاء روی پا و حتی لگد زدن به درختان و حرکات وحشی که باعث آسیب دیدن بدن شده در آموزش موی تای وجود نداشته .برای مالیدن روعن قبل و بعد از ضربات تمرینی به پا مالیده شود تا بتوان به بالشتک های سنگین ضربه زد که یکی از بهترین روش های آموزش موی تای بوده و در حین تمرینات استخوان پا به مراتب قوی شده و میتواند ضربات را قوی تر کرده.

در حین زدن ضربه بدن باید راحت و طبیعی باشد و روش اصلی ضربه ی قدرتمند به ساختار بدن و وزن بدن بستگی داشته .یک شعار به نام سابای در آموزش موی تای وجود داشته که پیام آور احساس راحتی در قلب و روح فرد بوده.
درحین مبارزه نفس نباید حبس شود و باید با تمرینات منظم توانایی تنفس را بالا برده و با ۵۰ حرکت یک جمله را بیان کنید و به ایم کار ادامه داده .





:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امیر اکبر
ت : پنج شنبه 20 خرداد 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی